livestreaming in 2023
Daar waar we afgelopen periode vooral veel thuis zaten en vanuit de bank konden meekijken met een livestream, is ondertussen het leven weer terug naar ‘normaal. Is er hiermee een einde gekomen aan de livestream? Nee, in tegendeel!
2023 wordt mainstream
In 2023 wordt verwacht dat livestreaming nog meer mainstream zal worden en nog breder geadopteerd zal worden door bedrijven en organisaties. Dit komt omdat steeds meer mensen de voordelen van livestreaming ontdekken en erkennen, zoals de mogelijkheid om real-time interactie met het publiek te hebben en de mogelijkheid om een groter publiek te bereiken dan met traditionele videoproducties.
Persoonlijk
Livestreaming zal ook meer gepersonaliseerd worden, met de mogelijkheid om op maat gemaakte video’s te creëren die specifiek gericht zijn op de doelgroep. Hierdoor kunnen bedrijven en organisaties nog gerichter communiceren met hun publiek en hen nog beter informeren en entertainen.
Technologie
Op technologisch gebied zal de kwaliteit van livestreaming verder verbeteren, waardoor het nog realistischer en authentieker zal aanvoelen voor het publiek. Ook zullen er nog meer tools beschikbaar komen die het mogelijk maken om interactie met het publiek te hebben, zoals Q&A-sessies en polls.
Kortom, in 2023 zal livestreaming nog meer aandacht krijgen en nog meer ontwikkelingen doorgaan, waardoor het een onmisbare tool zal worden voor bedrijven en organisaties om effectief te communiceren met hun publiek.
zelf een livestream organiseren?
WIl jij ook een livestream organiseren? Media Spark kan hierbij helpen. Lees hier meer over het organiseren van een livestream of neem contact op met een van onze specialisten voor een gratis adviesgesprek.